Forretningsbetingelser for samarbejde med ludvigsenpatent
Nedenstående forretningsbetingelser definerer nogle vigtige forhold i vores forhold til Dem. Ved at forstå og overholde disse forretningsbetingelser, kan De gøre Deres til, at vores samarbejde bliver en succes. Ethvert professionelt arbejde udført af os vil være i overensstemmelse med disse betingelser.
Kommunikation
Betingelserne for en effektiv arbejdsgang og en afslutning af f.eks. ansøgning om patent eller brugsmodel inden for den aftalte tids og pris ramme er følgende:
At når vi stiller Dem spørgsmål, da giver De os oplysninger om opfindelsen eller frembringelsen og at disse oplysninger er udtømmende og teknisk nøjagtige, f.eks. i form af tegninger, beskrivelser og instruktioner til os.
At spørgsmål og henvendelser fra vores side besvares indenfor en rimelig svarfrist, som er 14 dage. Denne svarfrist gælder dog ikke i ferieperioder og over helligdage. Svarfristen kan dog fraviges ved forudgående skriftlig aftale.
Såfremt svarfristen overskrides - efter at der er givet en opfordring til svar fra vores side - forbeholder vi os retten til at overveje og eventuelt stoppe arbejdet og samarbejdet samt fakturere Dem for den medgåede tid.
De forskellige patentmyndigheder giver os ofte en frist til at reagere på de forskellige proceduretrin og myndighedsskrivelser, og hvis fristen ikke overholdes, kan det føre til at en rettighed til et patent eller en brugsmodel ansøgning eller til et udstedt patent og en udstedt brugsmodel mistes uigenkaldeligt. Vi er ikke ansvarlige for mistede rettigheder, hvis De ikke kommer med præcise og udtømmende instruktioner i så god tid, at vi kan nå at reagere inden fristens udløb. Vi vil informere dem om enhver frist, samt om hvilke handlinger eller instruktioner, der er nødvendige i den forbindelse.
Arbejde med deres ansøgning om patent eller brugsmodel efter dens indlevering
Generelt bedes De være opmærksom på, at når et arbejde er tilendebragt, f.eks. når en ansøgning om patent eller brugsmodel er indleveret til myndigheden, vil der ofte komme en skrivelse fra myndigheden, som skal besvares inden for en given frist for at sikre, at ansøgningen stadig er verserende og ikke bliver afvist af myndigheden. I sådanne tilfælde vil der være behov for en efterfølgende korrespondance med - og svar til – myndigheden inden for den givne frist. Dette vil ofte betyde, at der er et vist behov for rådgivning og eventuel rapportering (af hvad myndighedens skrivelse angik) til Dem, således at De kender status på Deres ansøgning og hvad, der eventuelt kan eller skal gøres i forbindelse med Deres ansøgning.
Den tid som medgår til denne korrespondance, svar til myndigheden, rådgivningen og rapporteringen, faktureres særskilt efter forudgående aftale.
Kontaktinformation
I bedes informere os om enhver personale- og/eller adresseændring, e-mail ændring og telefonnummerændring eller enhver ændring i ejerskab på en sag, som vi varetager for Dem.
Det er vigtigt, idet der på mange af disse ændringer skal foretages en officiel registrering hos myndigheden og fordi kontaktinformationen anvendes i kommunikationen med Dem.
Hvis kommunikationen er startet med en e-mail korrespondance kan De forvente, at den fortsætter via e-mail, og at De bærer ansvaret for, at vi altid er i besiddelse af en e-mail med hvilken vi kan kommunikere med dem.
Instruktioner
Selvom vi i hastesager om nødvendigt vil påbegynde et arbejde på baggrund af mundtlige instruktioner, skal vi have skriftlige instruktioner (eller skriftlig bekræftelse), hvis en ansøgning skal opgives eller falde bort.
Vi skal også have skriftlige instruktioner, når vi på Deres vegne pådrages gebyrer eller omkostninger, f.eks. ved indlevering af en ny ansøgning, eller hvis vi instruerer udenlandske kollegaer om at udføre arbejde, der vil medføre omkostninger, som naturligvis faktureres Dem.